شما می‌خواهید پرسنل نه از سر اجبار، که از سر علاقه و تمایل به محل کارشان برگردند. میان انبوه تغییرهایی که ویروس کرونا به زندگی ما تحمیل کرده‌است، تغییر انتظارات افراد از محل کارشان قابل توجه است.

چیدمان و طراحی مبلمان اداری همان چیزی است که موفقیت آینده‌ی محل کار شما را تعیین می‌کند. نه تنها به علت ارگونومی و زیبایی، بلکه به این علت که مبلمان ارتباط غیر قابل گسستی با افراد دارد. اگر مبلمان اداری در معماری داخلی با دقت نظر انتخاب شده باشد می‌تواند روحیه بخش،‌ تقویت کننده‌ی رفاه و آسایش، سلامت محل کار و در نهایت تشویق‌کننده‌ی افراد به همکاری باشد.

یک نظرسنجی از ۵۰۰ نفر از کارکنان دفاتر کاری نشان داد که یک دوگانگی بزرگ بین افراد وجود دارد. ۴۲ درصد از آن‌ها دلتنگ محیط کار بودند، در حالی که همین مقدار نسبت به ترک کردن فضای گرم و نرم خانه اصلا روی خوشی نشان نمی‌دادند! این نتایج رک و بی‌پرده نشان می‌دهند که هنوز نیاز‌ها و الزامات فراوانی هست که مدیران دفاتر کاری آینده باید مدنظر قرار بدهند تا کارمند‌انی وفادار به محیط کار داشته باشند.

انتخاب‌های هوشمندانه در مورد طراحی داخلی ، دکوراسیون داخلی و طراحی مبلمان اداری در فضا به ما اطمینان می‌دهد که دفاتر کاری پسا کرونا، انسان محور خواهند بود. معماری داخلی و  طراحی داخلی درست فضای کار می‌تواند اعتماد، اطمینان، امنیت، مشارکت و ارتباط، و بالا بردن بهره‌وری را در پی داشته باشد.

مبلمان اداری قلابی برای بازگرداندن افراد به محیط کار!

یک آینده‌ی منعطف

انعطاف پذیری و چابکی در کار برای سال‌های متمادی در دستور کار شرکت‌ها بوده‌است و پیش‌بینی می‌شود که این رویکرد بیشتر از این‌ها هم سرعت بگیرد. با وجود این که تقاضا برای طراحی مبلمان اداری در خانه زیاد شده است، تغییرات اساسی در دکوراسیون دفاتر کار رخ خواهد داد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که بیشتر مردم به دنبال طراحی مبلمان اداری منعطف و متحرک برای دفتر‌های کارشان هستند. در کوتاه مدت شاید منطقی به نظر برسد که از صفحات متحرک در مبلمان استفاده کنیم که تمیز کردنشان آسان‌تر باشد و از انتقال میکروب جلوگیری شود، اما در بلند مدت باید اساسی‌تر به مساله فکر کرد. در واقع باید به راه حلی رسید که نه تنها با شرایط پاندمی مطابق باشد، بلکه بهره‌وری را هم بالا ببرد.

بالاخره باید تغییر را شروع کرد!

انعطاف پذیری در معماری داخلی اصلی‌ترین کلید ساختن فضاهای کاری آینده خواهد بود. شکستن چیدمان‌های ثابت و سنتی و کم رنگ شدن مرز‌های فضاها در آینده پذیرفته خواهد شد. چیدمان‌های منعطفی که داینامیک فضا را تغییر می‌دهند بسیار محبوب خواهند شد؛ چرا که به شرکت‌ها اجازه می‌دهند فضاهای دلخواه خودشان را داشته باشند، به سادگی مبلمان را در فضا جا به جا کنند، و فضاهای ملاقات قابل شخصی سازی داشته باشند. حتی به لطف مبلمان اداری مدولار می‌توانیم در مواقع لزوم اتاق‌های ملاقات همه کاره را، که ممکن است حتی به اندازه تالار باشند، به فضاهای کوچک‌تر و متصل به هم تقسیم کنیم.

بیایید دوباره نگاهی به نظرسنجی انجام شده بیاندازیم. بیشتر از ۴۰ درصد از آن ۵۰۰ نفر، دوست دارند وقتی بعد از پاندمی به محل کار برمی‌گردند، ویدیو کنفرانس‌های بیشتری داشته باشند که رفت و آمد بین جلسات را کم کند. این یعنی نیاز به بهره وری مجهز به تکنولوژی در محیط‌های کاری آینده افزایش خواهد یافت. در چنین شرایطی حل مسائل آکوستیک، حفظ حریم خصوصی و تقسیم فیزیکی فضا در معماری داخلی به عهده‌ی مبلمان اداری خواهد بود.

مبلمان اداری قلابی برای بازگرداندن افراد به محیط کار! مبلمان اداری قلابی برای بازگرداندن افراد به محیط کار!

آینده‌ی هوشمند!

زمان تعیین خواهد کرد که مبلمان هوشمند با توجه به انعطاف‌پذیری ذاتی‌اش در طراحی داخلی و معماری داخلی چه جایگاهی در آینده‌ی محیط‌های کاری خواهد داشت. مبلمان اداری هوشمند در اطمینان خاطر دادن به کارکنان نقش اساسی را بازی می‌کند. وقتی کارکنان بدانند که فضا مطابق با نیاز‌ها و برای بالا بردن بهره‌وری‌شان قابلیت تغییر دارد، رضایت شغلی به مراتب بیشتر خواهد شد.

در آخر باید یادمان باشد تصمیم‌هایی که در شرایط همواره در حال تغییر دنیا می‌گیریم از هر تصمیم دیگری برای کسب و کار ما تعیین‌ کننده‌تر هستند.

طرح و ساخت برژمان

طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی آرایشگاه
طراحی داخلی رستوران
طراحی فروشگاهی
طراحی فروشگاهی
برج ایران زمین - طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی آزمایشگاه جردن

مشاوره دیزاین داخلی

نقشه سفر مشتری و بلوپرینت خدمات چیست؟
کتابچه رایگان آرکتایپ‌های طراحی داخلی فروشگاه
ترند فضای کار در سال ۲۰۲۲
دیزاین دفتر کار خانگی
۸ ترفند برای طراحی اتاق خواب
۱۰ نکته برای طراحی داخلی اتاق کودک
۵ اصل در طراحی فراگیر