اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که چرا در طراحی دفتر کار باید از میز پینگ­ پنگ استفاده کرد، احتمالا نمی­ توانید تصور کنید تأثیر ۱۰ دقیقه بازی پینگ پنگ چقدر توانایی جسمی و روانی شما را افزایش می­ دهد، در واقع یک تمرین چندمنظوره !

هیجان ناشی از ویمبلدون ممکن است تا سال بعد باشد، ولی تب تنیس همیشگی است. یکی از راه­ های مفید کاهش استرس، تمدد اعصاب و تعامل سالم با دیگران در طراحی دفتر کار ایجاد رقابت در بین کارمندان در حفظ سلامتی خود است. کافیست نگاهی به ابرشرکت­ هایی مانند فیسبوک و گوگل بیندازیم. رویکرد طراحی دفتر کار هردو شرکت، همکاری و سرگرم­ کننده بودن است، زیرا دریافته­ اند ایجاد تعادل روانی کارکنان از مسیر این شعار می­ گذرد:  “کار سخت – تفریح شدید”. راه­ های زیادی وجود دارد که کارمندان یک شرکت انرژی خود را بازیابی کنند،  ولی هیچ یک از روش­های معمول مانند دستگاه پینبال، یخچال پر از آبجو و بازی­ های کامپیوتری مهیج ­تر از یک بازی پینگ پنگ سنتی نیست.

یک ورزش مناسب محیط کار

عجله کنید، ماهیچه­ های خود را با یک بازی روی میز پینگ­ پنگ به کار اندازید زیرا ثابت شده که این بازی بدنتان را شگفت­ انگیز می­ کند. از آنجا که در پینگ­ پنگ قدم­ های سریع و حساب شده ­ای در مسافت­ های کوتاه برداشته می­ شود، شرایط فیزیکی عضله­ ها و مفاصل حرکتی بطور قابل ملاحظه­ ای بهبود می­ یابد. پیرو حرکات سریع و پیاپی که با استراحت­ های مقطعی همراه است، وضعیت پاها، بازوها و حتی نیروی کلی بدن شرایط بهتری پیدا می­ کند. یک دور بازی میز پینگ­ پنگ در محیط کار، قاتل کالری اضافی ناشی از پرخوری وعده ناهاری است. یک فرد ۱۰ پوندی (۶۸ کیلوگرمی) در حین بازی پینگ­ پنگ در هر ساعت ۲۷۲ کالری انرژی می­ سوزاند. انگیزه­ های کوچکی مثل این می­ تواند کارمندان غیر فعال را از صندلی جدا کرده، وادار به فعالیت کند.

مغز را فعال نگه می ­دارد

همانطور که یک فنجان قهوه­ ی اول صبح، شما را هشیار می­ کند، بازی روی میز پینگ­ پنگ نیز ذهن شما را به کار می­ اندازد. به علاوه این ورزش روحیه کارمندان را تقویت کرده، در نتیجه بهره­ وری آنها را افزایش می­ دهد. به دلیل اهمیت سرعت، حرکت و جاگیری توپ در نحوه بازی، استراتژی­ های بازی در لحظه ساخته و پرداخته می­ شوند.

از آنجاکه این ورزش به عکس ­العمل­ های فکری و جسمی سریع نیاز دارد، تمرکز را بالا برده و میزان خلاقیت و تصمیم ­سازی افراد را افزایش می ­دهد. یک ست بازی پینگ­ پنگ، ترشح هورمون­ها را افزایش داده، مغز را جوان نگه می­ دارد و روند آسیب های مغزی را کند می­ کند. مطالعات پزشکی در ژاپن به این نتیجه رسیده ­اند که بازی پینگ­ پنگ خون­ رسانی به مغز را بهبود بخشیده، مانع بروز کم­ خونی در میانسالی و پیری می­ شود.

این ورزش به تمدد اعصاب کمک می­‌کند

به ذهن چه کسی خطور می­ کرد که قهوه و پینگ پنگ ترکیبی به این خوبی باشند؟ اوج این ترکیب در شرکت Costa در باسیلدون بریتانیا تجلی پیدا می­ کند؛ جایی که میز پینگ ­پنگ به مثابه یک شیء تزیینی در محل استراحت کارمندان خودنمایی می­ کند. میز پینگ پنگ را در فضایی شبیه به ریل قطار جانمایی شده تا حس زیرزمین بودن را القا کند. علاوه بر این در فضای بزرگی که کنار آن قرار دارد اتاق­هایی برای تماشاچیان تعبیه شده است.

چون این میز پینگ پنگ در محلی دور از محیط کاری قرار گرفته، افراد بدون دغدغه­ ی مزاحمت صوتی برای دیگر همکارانشان می­ توانند بازی کنند.

لزوم استفاده از میز پینگ­ پنگ در طراحی دفتر کار ؟

طراحی دفتر کار

میل رقابت خود را بکاوید

پینگ­پنگ به افرادی که به دنبال رقابت­ های ورزشی دوستانه­ اند، این شانس را می­ دهد که در محیطی بی­ خطر بازی کنند. میزهای پینگ ­پنگ محکم­تر از آنند که بشکنند!

علیرغم  مساحت کم FirtRand Bank، این اداره قصد داشت فضای قابل توجهی را برای استراحت کارکنان خود در نظر بگیرد. ما طبقه زیرین را به محلی (حیاط خلوتی) بدل کردیم که کارمندان بانک با بازی پینگ پنگ در وقت ناهار تمدد اعصاب کنند. وجود یک بار شسته رفته، آشپزخانه وسیع و دیوارهای آجری، این فضا را به منهتنی در قلب شهر بدل کرده است.

لزوم استفاده از میز پینگ­ پنگ در طراحی دفتر کار ؟

لزوم استفاده از میز پینگ­ پنگ در طراحی دفتر کار ؟

استفاده از میز پینگ­ پنگ برای استفاده مناسب از فضا در دکوراسیون داخلی

اگر فضا در شرکت شما بیش از حد معمول ارزش دارد، یک میز پینگ­ پنگ، مبلمانی همه­ کاره در طراحی دفتر کار شما خواهد بود. میز پینگ ­پنگ شما می­ تواند از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر میز کار باشد و در زمان ناهاری تبدیل به میز غذاخوری شود. همچنین این میز در فاصله تنفس­های کاری تغییر ماهیت داده میز بازی می ­شود. و یا در مواقع لزوم جمع شده، فضای بازی برای همکاری و همفکری افراد حاضر در اتاق ایجاد کند.

کلیه مبلمان شرکت ThoughtWorks از جمله میز پینگ­پنگ آنها چرخدارند! آنها تیم کوچکی هستند که امکاناتشان را با توجه به نیازهای پروژه ­ها کم و زیاد می­ کنند. ما یک میز پینگ­پنگ در مرکز فضای خالی شرکت گذاشتیم که کارمندان به صورت شیفتی در طی روز از آن استفاده می ­کنند. بعد از ساعت کاری نیز که دست از کار روزانه می­ کشند، یک مسابقه دوستانه بر روی این میز برگزار می ­شود.

لزوم استفاده از میز پینگ­ پنگ در طراحی دفتر کار ؟

لزوم استفاده از میز پینگ­ پنگ در طراحی دفتر کار ؟

وجود میز پینگ پنگ مشوق تعامل اجتماعی است

هر ورزش سالنی با هم بودن و پیوند تیمی را القا می­ کند. این نوع ورزش ­ها خصوصیات شخصیتی مختلف افراد را برجسته کرده، کمک می­ کنند موانع تعاملات اجتماعی کنار رود. علاوه بر این به افراد درونگرا کمک می ­کنند از پوسته خود بیرون آمده، استعدادهایشان را بیشتر به رخ کشند. مثلاً چه کسی حدس می زد تحلیلگر خجالتی شرکت یک بازیگر حرفه­ ای پینگ پنگ باشد؟ محل کاری منحصر بفرد که شرکت­های دیگر به آن غبطه خواهند خورد؛ ساده اما موثر.

طرح و ساخت برژمان

طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی آرایشگاه
طراحی داخلی رستوران
طراحی فروشگاهی
طراحی فروشگاهی
برج ایران زمین - طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی آزمایشگاه جردن

مشاوره دیزاین داخلی

نقشه سفر مشتری و بلوپرینت خدمات چیست؟
کتابچه رایگان آرکتایپ‌های طراحی داخلی فروشگاه
ترند فضای کار در سال ۲۰۲۲
دیزاین دفتر کار خانگی
۸ ترفند برای طراحی اتاق خواب
۱۰ نکته برای طراحی داخلی اتاق کودک
۵ اصل در طراحی فراگیر