شما در حال افزایش سرمایه و کارکنان شرکت خود هستید، پس زمان آن است که نقطه ای خاص را بر روی زمین به وسیله آدرس ثابت خود ایجاد کنید. از کجا شروع می کنید؟ از طراحی اولین دفتر کار خود چه انتظاری دارید و چگونه آن را تبدیل به مبدأ برند خود می کنید؟

۱. دوست دارید محیط کارتان چه شکلی باشد؟

اگر از یک محیط کار دارای خدمات و یا فضای مشترک کاری می آیید، یک شانس خوب وجود دارد که شما به خوبی برای آن آماده شده اید. ولی در واقع به چه چیزی احتیاج دارید؟

داستان از این قرار است که به طور واضح مشخص کنید که شما و کارکنانتان از محیط کار خود چه چیزهایی را می خواهید و چه المان هایی برای ساخت دوباره در دفتر کار اولتان می خواهید؟

فضاهای کاری مشترک به محیط های عالی برای وقفه های بین وظایف معروف هستند، آشپزخانه های مشترک و طراحی های باحال. اگر اعضای تیم شما از بیلیارد آخر هفته لذت می برند یا علاقه شدید به قهوه خاصی دارند، مطمئن شوید که آنها را در محیط کار خود، قرار می دهید.

طراحی اولین دفتر کار

طراحی اولین دفتر کار

 

۲. کار و کاسبی شما به چه چیزی احتیاج دارد؟

همانطور که شما به شناسایی موارد محبوب خود نیاز دارید، همانطور به ارزیابی موارد مورد نیاز نیز نیازمندیم. در یک کسب و کار بزرگ با بودجه های بزرگتر، شما ممکن است، از یک مشاور محل کار برای ارزیابی و تعیین چیزهایی مانند تعداد دفاتر، مناطق ملاقات و فضای آزاد که مورد نیاز است، کمک بگیرید.

اما در مقیاس کوچکتر می توانید این کار را خودتان انجام دهید. در نظر بگیرید که هر میز در آن واحد، چه مدّت مشغول است و نه اینکه به سادگی، برای هر فرد یک میز مجزا تهیه کنید. به عنوان مثال ممکن است شما فکر می کنید که به این تعداد مبلمان یا این تعداد طبقه و فضا، نیاز ندارید.

نگاهی دقیق به چگونگی صرف وقت در جلسات و اینکه آیا اتاق های جلسات خصوصی مورد نیاز است، یا اینکه شما به مبلمان برای تیم همکار نیاز دارید. همچنین گسترش کار در آینده را در نظر بگیرید، چگونه و در چه جایگاه ها، کارکنان اضافی در فضای دفتر جدید شما قرار می گیرند؟

۳. دفتر کار خود را انعطاف پذیر طراحی کنید.

بزرگترین قسمت پیشنهاد ما این است که مبلمان و فضا را انعطاف پذیر قرار دهید!  شما مسلماً نمی خواهید اجزای دفتر را در قالب یک ساختار خشک، منظم کنید. استفاده از عناصر مبلمان انعطاف پذیر به این معنی است که تیم های کاری شما می توانند بر اساس ساختار تیمی و پروژه در حال انجام، در فضاهای مختلف با یکدیگر کار کنند.

گروه “اندیشه کار” به عنوان یک گروه ثبت شده تجاری، راه استارت آپ خود را ادامه داده است، از میز پینگ پنگ برای انعطاف پذیری فضای کاری کارکنانی که می خواهند دور از میز خود کار کنند، استفاده کرده است.

این به آنها این اجازه را می دهد که مقیاس تیم های خود را بر اساس پروژه های مختلف، تغییر دهند و همینطور فضای ارتباطات- اجتماعی آنها را بعد از ساعات کاری، دو برابر می کند.

طراحی اولین دفتر کار

طراحی اولین دفتر کار

۴. به فکر محیط های کاری باشید.

 استارت آپ ها به ساعات کاری سنتی پایبند نیستند، پس اگر این برای کار شما اهمیت دارد، مطمئن شوید که ملک یا آپارتمان محل کارتان، محدودیتی برای ساعات باز بودن نداشته باشد که مجبور شوید از نظر زمانی، در ساختار اداری خشک و غیر قابل تغییر کار کنید.

همچنین، به فکر تدارکاتی که شما برای کارکنان دفتر فراهم میکنید، باشید. در زمانی که آنها زمان استراحت دارند، یا یک اتاق تلویزیون، یا فضای بازی، یا مبل های راحتی را برای آنها در نظر بگیرید.

همه اینها برای رسیدن به  آرامش بیشتر در محیطی که تیم شما مشغول به کار است و علاقه مند شدن او برای بودن در آن استارت آپ، کمک می کند.

۵. هویت برند خود را بسازید.

اینکه طراحی دفتر خود را به گونه ای انجام دهید که به خوبی هویت برند شمارا بازتاب دهد، یک فرصت عالی برای تیم شماست تا با ارزش های برند شما زندگی کنند. بعد از این همه، اگر شما می خواهید تا برند شما برای مشتریانتان معنایی داشته باشد، دفتر شما یک جای عالی است تا کارکنان آن، با آن همراه و همسو شوند.

در مورد احساساتی که می خواهید در بازدیدکنندگان از دفترتان برانگیزانید، فکر کنید و همینطور چگونگی انتخاب زیرکانه از رنگ ها، چیدن مبلمان ها و پارچه ها می تواند شخصیت برندتان را بازتاب دهد.

برای مثال، اگر شما یک شرکت خاص آی تی هستید، ممکن است نخواهید که دکور با شکوه و خنثی داشته باشید، که مانند یک هتل هوشمند باشد. در شرکت نرم افزار اسپلانک، مفضایی ساخته شده که هسته نوآوری، گسست، اشتیاق و با مزه است، با استفاده از هنر دیواری گرافیتی با متریال پوشیده شده شهری و اتاق های  ملاقات قابل تطبیق.

فضا منطبق با حسِ باحال و استارتاپی بود و در موارد زیادی، به عنوان باحال ترین دفتر کار انگلیس نام گذاری شده است. شما هیچوقت حدس نخواهید زد که این یک توسعه دفتر جدید در فیلم کمدی پدینگتون است.

طراحی اولین دفتر کار

طراحی اولین دفتر کار

 ۶. برای رشد گروه خود برنامه بریزید.

حتی اگر شما قبلا در یک پروژه طراحی دفتر جدید بوده اید، انجام این کار برای استارت آپ شما بسیار متفاوت از یک پروژه دفتر شناخته شده تر از شما خواهد بود. انعطاف و پتانسیل برای رشد یک مؤلفه سطح بالا در مباحث مورد بحث روز خواهد بود.

بنابراین از استفاده از پارتیشن های زیاد و فضاهای محدود که استفاده محدود شده ای دارند، اجتناب کنید. به جای آن، چیدن مبلمان های انعطاف پذیر و قابل جا به جا شدن را انتخاب کنید.

مثل فضاهای کوچک ولی به طرز خوبی شکل داده شده در شرکت نرم افزار ام آر آی. اینجا، نشیمن راحت در ورودی استفاده های متعددی دارند : شامل انتظار کارفرما، استراحت کارکنان و  فضای همکاری. فضا، با استفاده از یک گلدان مکعبی متحرک و قابل انعطاف جدا شده است که توأمان نقش دیوار زنده را برای نمایش دادن فضا از باقیمانده پلان باز دفتر ایفا می کند.

طراحی اولین دفتر کار

طراحی اولین دفتر کار

۷. استفاده از طرح پلان باز را در اولویت داشته باشید.

طرح باز طراحی دفتر یکی از مؤثر ترین راه ها برای تشویق تعامل در تیم شما است. یک ترکیب بندی پلان باز، اعضای تیم را متقاعد می کند که به راحتی به اعضای دیگر، دسترسی دارند. به ذهن، ناخودآگاه اجازه خلاقیت و هدایت به  لحظه های روشن شدن لامپ های بیشتری می دهد.

بنابراین، موانع را از راه بردارید و به ایده ها اجازه بروز پیدا کردن بدهید! اگر مکالمه های حساس نیاز به فضای خصوصی تری دارند، سعی کنید یک اتاق یا اتاقک آرام را قراردهید، جایی که افراد برای انجام مکالمه های تلفنی خود، دیدار های خصوصی و حتی فکر کردن در تنهایی و تمرکز به دور از پلان باز می توانند بروند.

۸.بودجه ها

در آخر بودجه ها (دخل و خرج) در پروژه طراحی هر دفتری اهمیت زیادی دارند ولی به عنوان یک تجارت نوپا، اطمینان پیداکنید که تمامی خریدها یک دستاورد خوب برای رسیدن به اصل طراحی دارند. از راه حل های جادویی که جذاب هستند، اما خیلی هزینه دارند اجتناب کنید، که ممکن است اثر نکنند!

راه حل های چند منظوره، سرمایه گذاری ارزشمندی خواهد بود؛ برای مثال یک میز پینگ پنگ که صبح یک میز کاری چند منظوره است و در ظهر برای نهار خوری مناسب است و بعد از ساعت کاری تبدیل به میز پذیرایی می شود، عالی خواهد بود.

معماری داخلی

طرح و ساخت برژمان

طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی آرایشگاه
طراحی داخلی رستوران
طراحی فروشگاهی
طراحی فروشگاهی
برج ایران زمین - طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی آزمایشگاه جردن

مشاوره دیزاین داخلی

نقشه سفر مشتری و بلوپرینت خدمات چیست؟
کتابچه رایگان آرکتایپ‌های طراحی داخلی فروشگاه
ترند فضای کار در سال ۲۰۲۲
دیزاین دفتر کار خانگی
۸ ترفند برای طراحی اتاق خواب
۱۰ نکته برای طراحی داخلی اتاق کودک
۵ اصل در طراحی فراگیر