روزهایی که در مجلات و کتاب‌ها دنبال ایده و نمونه‌طرح می‌گشتیم گذشته‌اند. امروز اینترنت جای تمام آن‌ها را گرفته و تبدیل به منبع اصلی برای ایده‌ و الهام گرفتن شده‌است. و این به معنای آن است که مشتری‌ها، گوگل را برای پیدا کردن طرح‌های مورد پسندشان زیر و رو می‌کنند.

وقتی تصمیم دارید کسب‌وکار خودتان را در زمینهٔ طراحی داخلی راه‌اندازی کنید، اولین سوالتان باید این باشد که چه‌طور به مشتری‌ها دسترسی پیدا کنیم و خدماتمان را به آن‌ها معرفی کنیم؟

بهترین راه، بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) است. بازاریابی دیجیتال به‌تنهایی سود شما را چندین برابر می‌کند، به شما در دیده‌شدن کارتان کمک می‌کند، شما را به مشتری‌های بالقوه متصل می‌کند، و بازدیدکننده‌های جدید برایتان جذب می‌کند. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که مطمئن شوید راهبرد انتخابی‌تان کارآمد است.

نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، اولین قدم‌های بازاریابی دیجیتال در طراحی داخلی هستند. حضور موثر و پررنگ در فضای دیجیتال به انرژی و زمان زیادی نیاز دارد اما اگر از راهبردهای صحیح استفاده کنید،‌ اثر مثبت آن را به وضوح خواهید دید.

برای بازاریابی دیجیتال در طراحی داخلی یک وبسایت اثرگذار بسازید.

امکانات، روش‌ها و کانال‌های مختلفی برای بازاریابی دیجیتال در طراحی داخلی وجود دارد اما اولین نقطهٔ تعامل بین کسب‌و‌کار شما و گروه هدف، یک وبسایت کارآمد است. این‌جا جایی‌است که مشتری به آن مراجعه می‌کند تا درباره‌ٔ شما و کسب‌وکارتان بیشتر بدانند.

وبسایت شما یک شناسنامه و معرفی‌نامه برای شما و کارتان است. همچنین نقطهٔ تعاملی بین شما و مخاطبانی‌ست که دنبال آشنا شدن با خدماتتان می‌گردند. یادتان باشد پروندهٔ کاری یا همان پورتفولیوی شما بخش مهمی از وبسایت را تشکیل می‌دهد. اضافه کردن تصاویر از کارهای قبلی‌تان پروندهٔ کاری قوی‌تری خواهدساخت.

اگر در کنار تصاویر و متن‌ها از اینفوگرافیک‌ها هم برای انتقال ساده‌تر، بهینه‌تر و جذاب‌تر محتوا استفاده کنید، عالی است!

بلاگ‌نویسی را شروع کنید.

بازاریابی دیجیتال در طراحی داخلی

بلاگ‌نویسی یکی از بهترین‌ راه‌ها برای انتقال تجربه و دانش شماست. هر یکی دو هفته یک‌بار برای مخاطبانتان بنویسید و از تجربه‌هایتان بگویید. مهم‌ترین نکته‌ای که در نوشتن باید رعایت کنید این است که محتوای بامعنا و ارزشمند داشته‌باشید.

برای شروع صحبت دربارهٔ خدماتتان، پروژه‌های قبلی، یا نکاتی برای دکوراسیون خانه موضوع‌های خوبی هستند. مطمئن شوید که کیفیت محتوای شما، متخصص بودن شما را نشان می‌دهد!

شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید.

امروز تقریبا کسی نیست که صفحه‌ای در شبکه‌‌های اجتماعی نداشته‌باشد. شبکه‌های اجتماعی راه آسان و اثرگذاری برای در ارتباط بودن با مخاطبانتان هستند اما هر کدام از شبکه‌های اجتماعی، کارکرد و نقاط مثبت خودشان را دارند و روش‌های خاصی برای دیده‌شدن و موفقیت در آن‌ها وجود دارد.

پس قبل از شروع بازاریابی دیجیتال در طراحی داخلی و قبل از این‌که به طور پیش‌فرض یک صفحه‌ٔ اینستاگرام بسازید و عکس پروژه‌هایتان را آن‌جا آپلود کنید، به استراتژی محتوایتان فکر کنید. بسترهای متفاوت را هم درنظر بگیرید. برای مثال شاید پینترست یک شبکهٔ اجتماعی نباشد اما فضای بسیار خوبی برای دیده شدن طراح‌هاست.

قدرت محتواهای ویدیویی را در دست‌کم نگیرید.

اضافه کردن محتوای ویدیویی به استراتژی بازاریابی‌تان، اثر شگفت‌آوری خواهد داشت. یک نکتهٔ مثبت دربارهٔ محتواهای ویدیویی این است که راحت‌تر از دیگر انواع محتوا در گوگل پیدا می‌شوند. سعی کنید با تولید ویدیوهای خلاقانه، جذابیت پروندهٔ کاری‌تان را بیشتر کنید.

دیدن یک ویدیوی باکیفیت بسیار جذب‌کننده‌تر از تماشا کردن عکس‌های ساکن است. یک راه خوب دیگر، ساخت یک ویدیوی معرفی دربارهٔ خودتان، رویکردتان، و خدماتتان است. این محتواهای تصویری بازدید صفحات شما در فضاهای مجازی را بالا می‌برند، به ویژه اگر روی سئوی (SEO) آن‌ها کار کنید.

راهبردهای سئو را به کار ببندید.

یکی از بهترین و ضروری‌ترین کارها برای بالا بردن بازدید صفحات مجازی، استفاده از سئو است. کلیدواژه‌های مرتبط با تخصصتان را جستجو کنید و آن‌ها را در تولید محتوایتان به کار ببرید. هرچه‌قدر کلیدواژه‌های قوی‌تری استفاده کنید و به قواعد سئو پایبند باشید، محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل در دسترس‌تر خواهد بود.

در حال حاضر محتواهای آموزشی زیادی برای یادگیری اصول سئو وجود دارند که به شما در بهینه‌تر کردن عملکردتان کمک می‌کنند.

آوازهٔ خوبی از خودتان به جا بگذارید.

بازاریابی دیجیتال در طراحی داخلی

شکی نیست که تبلیغ مشتری‌های شما برای شما از تمام نکاتی که پیش از این گفتیم ارزشمندتر و اثرگذارتر است. چیزی که مشتری‌های شما درباره‌تان می‌گویند، ویترین حرفه و مهارت شماست. نظرات مشتری‌ها در فضای مجازی می‌تواند تبدیل به یک تبلیغ قدرتمند بشود.

هر پروژه‌ای که به عهده می‌گیرید، بازتاب‌های ماندگاری روی آیندهٔ کسب‌وکار شما دارد. برای این‌که نظرات مثبتی دریافت کنید، روی کیفیت کار و رضایت مشتری تمرکز کنید. بازخورد گرفتن از مشتری‌ها بعد از اتمام پروژه راه خوبی برای ارزیابی میزان رضایت آن‌هاست.

دست‌کم گرفتن هر پروژه، عواقب ناخوشایندی به‌جا می‌گذارد که پاک کردن اثراتش چندان آسان نیست. یادتان باشد هر پروژه‌ای که به نارضایتی یا عدم موفقیت منجر شود، آوازهٔ کسب‌وکار شما را به خطر خواهد انداخت. پس تمام توانتان را برای داشتن مشتری‌های خوشحال به کار ببندید.

طرح و ساخت برژمان

طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی آرایشگاه
طراحی داخلی رستوران
طراحی فروشگاهی
طراحی فروشگاهی
برج ایران زمین - طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی آزمایشگاه جردن

مشاوره دیزاین داخلی

نقشه سفر مشتری و بلوپرینت خدمات چیست؟
کتابچه رایگان آرکتایپ‌های طراحی داخلی فروشگاه
ترند فضای کار در سال ۲۰۲۲
دیزاین دفتر کار خانگی
۸ ترفند برای طراحی اتاق خواب
۱۰ نکته برای طراحی داخلی اتاق کودک
۵ اصل در طراحی فراگیر