شرکت در نمایشگاه از روش‌های محبوب بازاریابی محصول و خدمات است و داشتن یک چک لیست نمایشگاه جزو الزامات آن است.. با گسترش بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ، شرکت در نمایشگاه های تخصصی و عمومی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و بسیاری از شرکت ها با ترکیب این دو رویکرد برای ارتباط بیشتر با مخاطبان و اتصال حضور فیزیکی به دنیای مجازی تلاش های بسیار موفقی را در جذب و افزایش آگاهی و مخاطب خود داشته اند.

یک برند برای حضور موفق در نمایشگاه و معرفی و ارائه محصولات و خدمات خود، قبل از هر اقدامی باید استراتژی و دلایل حضور خود در نمایشگاه را مشخص نماید و یک چک لیست نمایشگاه داشته باشد.

در زمینه‏‌ی ایجاد فرصت معامله‏‌ی مستقیم، هیچ رسانه‏‌ای نمی‏‌تواند با نمایشگاه رقابت کند. ارائه‏‌ی توانمندی‏‌ها، محصولات و خدمات، شرکت در نمایشگاه دقیقا مشتری‏‌ها را هدف قرار می‏‌دهد و فرصت ارائه و تبلیغ حضوری را فراهم می‌‏کند.

نمایشگاه رسانه‏‌ای دو طرفه است. به عبارت دیگر، در نمایشگاه در عین حال که پیام شما به مشتری منتقل می‏‌شود، فرصت دریافت بازخورد مستقیم در رابطه با دیدگاه بازار نسبت به محصولات، بازاریابی و شبکه‏‌ی فروش شما نیز فراهم است. در جهان امروز که شدیدا متاثر از سلطه‏‌ی فزاینده‏‌ی ارتباطات الکترونیک است، نمایشگاه امکان تاثیرگذاری رو در رو بر خریداران، تصمیم‌‏گیرندگان و کاربران را فراهم می‏‌کند.

شرکت در نمایشگاه نوعی فعالیت بازاریابی پیچیده است که افراد زیادی را درون و بیرون شرکت، درگیر می‏‌کند. بنابراین برای رسیدن به نتیجه‏ی بهینه برنامه‎ریزی ضروری خواهد بود.

چک لیست نمایشگاه

شرکت در نمایشگاه مکملی مقرون به صرفه برای روش‏‌های سنتی و مدرن جلب مشتری است. در صورتی که مشارکت به خوبی انجام شود، هزینه‏‌ی بازاریابی کاهش و فروش افزایش می یابد و ابزاری موثر برای ارزیابی دانش و تمایل بازار نسبت به شرکت و محصولات آن در اختیار مدیران قرار می‏‌دهد. در برنامه ریزی برای حضور موفق در نمایشگاه همچون طراحی خدمات و برنامه ریزی ارائه هر خدمت دیگر، سه فاز پیش، حین و پس از ارائه خدمات، اهمیت پیدا می کند. برای هر بخش نیاز به برنامه ریزی‌های جداگانه ای است که در ادامه به صورت خلاصه و چک لیستی ارائه شده است. هر کسب و کاری بر اساس نوع فعالیت خود و همچنین نوع نمایشگاهی که شرکت کرده می تواند برخی از موارد را حذف یا اضافه نماید.

دانلود چک لیست شرکت در نمایشگاه

طرح و ساخت برژمان

طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی آرایشگاه
طراحی داخلی رستوران
طراحی فروشگاهی
طراحی فروشگاهی
برج ایران زمین - طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی آزمایشگاه جردن

مشاوره دیزاین داخلی

نقشه سفر مشتری و بلوپرینت خدمات چیست؟
کتابچه رایگان آرکتایپ‌های طراحی داخلی فروشگاه
ترند فضای کار در سال ۲۰۲۲
دیزاین دفتر کار خانگی
۸ ترفند برای طراحی اتاق خواب
۱۰ نکته برای طراحی داخلی اتاق کودک
۵ اصل در طراحی فراگیر