برای طراحی داخلی و معماری داخلی دفتر کار می‌توان از نکاتی که در خانه باعث آرامش و تمرکز بیشتر افراد می شود استفاده کرد تا فضایی مناسب تر برای فعالیت حرفه ای طراحی کرد.

خانه‌ی خودتان است؛ راحت باشید!

امکانات رفاهی که باعث می‌شوند محیط کار برایتان مثل خانه باشد مزیت‌های زیادی به همراه دارند. بعد از خانه، محیط کار دومین فضایی است که بیشترین زمان روز را در آن می‌گذرانیم. اما این فضا برای بسیاری از افراد حکم اجبار را دارد و تبدیل به فضایی کرخت برای انجام فعالیت‌هایی ثابت و کسالت بار می‌شود. اینجاست که جرقه‌ی علاقه‌ی افراد به طراحی داخلی  و معماری داخلی محیط کارهای باز و منعطف شکل می‌گیرد تا حدی که افراد دورکاری از خانه را به حضور در محیط کار ترجیح می‌دهند. درحالی که تحقیقات نشان می‌دهند که کار کردن در خانه (دورکاری) عملکرد و بهره‌وری را بالا می‌برد و حتی کارمندان را شادتر می‌کند، بعضی افراد باور دارند که دورکاری مشارکت، همکاری، یادگیری و به اشتراک گذاری ایده‌ها را محدود می‌کند.

در شرایطی که به دلیل پاندمی چاره‌ای جز دورکاری نداشتیم بهتر است نگاهی به فواید معماری داخلی و  طراحی داخلی دفتر کار و تبدیل آن به یک محیط صمیمی و راحت بیاندازیم.

یک فضای همه کاره!

خانه از سلسله فضاهایی تشکیل می‌شود که هر کدام برای فعالیت خاصی طراحی شده‌اند. محل پخت شام آشپزخانه است نه اتاق خواب! و ما در اتاق خواب می‌خوابیم نه در حمام! در دکوراسیون داخلی و  طراحی داخلی دفتر کار نیز به همین طریق نیاز به انواع متفاوتی از فضا دارد. برای مثال محیط‌های آرام برای فعالیت مستقل وشخصی، محیط‌های باز برای فعالیت‌های مشترک و تعاملات، فضای استراحت برای ملاقات‌های غیر رسمی و …

به علاوه، همه کار کردن پشت میز را دوست ندارند. چند نفر از شما هنگام کار چهارزانو نشستن روی کاناپه را به نشستن پشت میز ترجیح می‌دهید؟ رویکرد فضاهای فعالیت محور برای افراد گزینه‌های گوناگونی از فضای کاری را فراهم می‌کند که در نتیجه هرکس می‌تواند با توجه به نوع فعالیت و روحیه‌اش فضای مناسبش را انتخاب کند. نتیجه‌ی این گوناگونی بهره‌وری بیشتر، روحیه‌ی خلاق‌تر، شادی و تعامل بیشتر افراد است.

نور فراموش نشود!

هیچ شکی وجود ندارد که دسترسی به نور طبیعی هم روی کار افراد تاثیر مثبت می‌گذارد و هم روی سلامت و رفاه آن‌ها. با نگاه مختصری به معماری داخلی خانه‌های انگلیسی می‌توانیم اهمیت نور روز در فضای خانه را ببینیم. ما به ندرت اتاق نشیمن بدون نور روز را برای زندگی انتخاب می‌کنیم. طراحی دفتر کار هم از این قاعده مستثنی نیست.

نکاتی از خانه که در طراحی دفتر کار می‌توان استفاده کرد

قلب دفتر کار

آشپزخانه همیشه به عنوان قلب خانه شناخته شده‌است. اما حالا وقت آن رسیده‌است که آشپزخانه را قلب دفتر کار هم به حساب بیاوریم. فضایی که افراد برای آماده کردن غذا و خوردن و نوشیدن از آن استفاده می‌کنند و به این بهانه دور هم جمع می‌شوند، بسیاری از روابط بین فردی را گسترش می‌دهد و به عمیق شدن همکاری بین افراد کمک می‌کند. حتی می‌تواند فضایی برای خلق ایده‌های خلاقانه باشد و موتور افراد برای خلاقیت و مشارکت را روشن کند!

این اتفاق در دنیای مدرن کسب و کار بسیار ارزشمند است. مهم است که بدانیم وقتی به ذهن و بدنمان استراحت می‌دهیم تمرکز بهبود پیدا می‌کند و خلاقیت شکوفا می‌شود.

نکاتی از خانه که در طراحی دفتر کار می‌توان استفاده کرد

یک فضای گرم و نرم!

معماری داخلی و  طراحی داخلی محیط کار به طراحی میز و نقشه‌ی فضا محدود نمی‌شود و این روزها ما شاهد ترندی از فضاهای کار هستیم که محیط‌هایی بیشتر شبیه خانه و کمتر شبیه یک دفتر کار رسمی خلق می‌کند. فضاهای استراحت کاناپه‌های راحت، کف پوش‌های جذاب، کوسن‌ها و نورپردازی ملایم دارند. با خلق کردن این دکوراسیون راحت و خانگی می‌توانیم منفعت‌های کار کردن در خانه را همزمان با حضور در دفتر کار داشته باشیم.

نکاتی از خانه که در طراحی دفتر کار می‌توان استفاده کرد

صرفه‌ی اقتصادی!

هزینه‌برترین چیزها در تجارت، نیروی انسانی و امکانات هستند. جذب کردن نیرو‌های با استعداد برای کسب موفقیت کسب و کارها ضروری است و به طور جالب توجهی طراحی محیط کار جزو عواملی است که روی جذب و وفادار کردن نیروهای کار اثر مستقیم دارد. افراد دوست دارند در فضای زیبا، راحت و جذاب با بهترین امکانات در دسترس، کار کنند. در نتیجه خلق چنین فضایی عامل پیش برنده برای کسب و کارها محسوب می‌شود.

در ادامه این مساله منجر به حفظ کارکنان بیشتر می‌شود که نه تنها در کاهش هزینه‌های استخدام نقش دارد بلکه می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری، کاهش غیبت افراد در محیط کار، کسب شهرت یک مکان عالی برای کار و در نهایت استخدام آسان‌تر شود.

نکاتی از خانه که در طراحی دفتر کار می‌توان استفاده کرد

چیزهای زیادی هست که می‌توانیم از خانه درباره‌یمعماری داخلی و  طراحی داخلی محیط کار یاد بگیریم. افراد وقتی می‌توانند خودشان خانه و فضای اطرافشان را انتخاب کنند شادتر و راضی‌تر هستند و دوست دارند زمان بیشتری در آن محیط بگذرانند. محیط کار هم مشابه خانه است. اگر به افراد این فرصت را بدهیم که از بین گزینه‌های گوناگون در یک فضای راحت و منعطف محیط کارشان را انتخاب کنند، جوی مثبت و با بهره‌وری بالا خواهیم داشت.

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی برای طراحی دفتر کار خود دارید، می توانید با متخصصین ما در شرکت طرح و ساخت برژمان در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده نمایید.

طرح و ساخت برژمان

طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی اداری
طراحی داخلی آرایشگاه
طراحی داخلی رستوران
طراحی فروشگاهی
طراحی فروشگاهی
برج ایران زمین - طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی مسکونی
طراحی داخلی آزمایشگاه جردن

مشاوره دیزاین داخلی

نقشه سفر مشتری و بلوپرینت خدمات چیست؟
کتابچه رایگان آرکتایپ‌های طراحی داخلی فروشگاه
ترند فضای کار در سال ۲۰۲۲
دیزاین دفتر کار خانگی
۸ ترفند برای طراحی اتاق خواب
۱۰ نکته برای طراحی داخلی اتاق کودک
۵ اصل در طراحی فراگیر